Sunday 15 July 2012

ANTARA MINAT DAN IMPIAN.




Sejak dibesarkan di negeri Kelantan, pelbagai perkara yang telah dilalui, yang pastinya telah menjadi guru yang penting di dalam memahami erti kehidupan.

Sekiranya diimbau kembali, kebanyakkan dari adik-beradik saya pun dihantar untuk membesar di negeri Kelantan apabila mencapai usia yang tertentu. 

Meskipun jika dilihat dari aspek fizikal, negeri Kelantan masih tidak dapat menandingi negeri asal saya dibesarkan iaitu Selangor, saya mendapati bahawa kehidupan di sini adalah jauh lebih menyeronokkan dan menenangkan. Lain orang lain pula citarasanya.



Di negeri ini, saya telah dibesarkan di dalam suasana yang menuntut saya untuk mempunyai minat ataupun impian yang tersendiri kerana di negeri Serambi Mekah ini, saya telah difahamkan bahawa sebagai seorang Muslim, kita perlu mempunyai satu minat yang boleh membawa kita untuk mencapai impian kita yang tersendiri. Di dalam konteks agama Islam, impian kita adalah untuk menggapai syurga dan keredhaan ALLAH SWT.

Saya berusaha untuk menjadikan pengajian ilmu sebagai salah satu minat utama saya kerana terlalu banyak manfaat yang bakal diperolehi sekiranya digunakan dengan betul, insyaALLAH.

Semoga dengan minat ini mampu memberi sesuatu yang paling berharga bagi seseorang hamba ALLAH SWT.

No comments:

Post a Comment